Selerijas sakne

24 01 2010

Laikam ejot, arvien biežāk secinu, ka gados vecāki cilvēki ar savu dzīves gudrību ir nepārspējami, lai arī kādas grāmatas mēs nelasītu vai nelasītu internetā, ik pa laikam es atklāju ko jaunu, kas ir tepat līdzās.  Iespējams, ka Jūs sen jau esiet ievērojuši lielveikalā vai tirgū tādu brīnumu kā selerija sakne.  Nu neēdu es to līdz šim, nezinu kāpēc, nejautājiet. Pat tad, kad reizēm salātos gadījas kāda selerijas kātu sastāvdaļa, es ar lielām aizdomām to pagaršoju un atstāju to kā kārtējo garnējuma sastāvdaļu, kura nokļuvusi manā traukā, tīras nejaušības dēļ.

Kaut kad sen man teica, ka selerija ir veselīga, nu jā, protams, kas gan nav veselīgs, nodomāju es, jo iespējams tas bija mans refleks uz to, ka bērnībā bija daudz jāēd, jo tas bija veselīgi, bet nu redziet, tagad cīnos ar lieko svaru. Kā tur arī nebūtu, nesen atkal pievērsu uzmanību selerijas saknei, jo  tā palīdzot izvadīt sliktas vielas un taukus no organisma.  Protams, ir neskaitāmas receptes par to, ko un kā var pagatavot no selerijas saknes, bet es to lietoju notīrītu un svaigu, tāda kā tā nāk no zemes.  Izmantoju kā uzkodu starp ēdienreizēm pēcpusdienā, bet nu tas ir tā, kā es to lietoju.

Vienīgais ko varu Jums ieteikt , tad tas ir tas ko daru es, lietojiet selerijas sakni, sliktāk nebūs ( ja vien jums nav alerģijas) , ja neticiet šeit variet iepazīties kāpēc (no populārzinātniskie avotiem):

zems kaloriju produkts, satur kāliju, kalciju, cinku, fosforu, magniju, dzelzi, vitamīnus C, B, PP, E, A, ēteriskās eļļas. Normalizē vielmaiņu, labvēlīgi ietekmē ādu(atjauno-varbūt jaunais mūžīgās jaunības avots?:)), izvada lieko šķidrumu, pastiprina kuņģa sulas izdalīšanos, līdz ar to palīdz pārstrādāt smagu barību(piem.gaļu). Turklāt veicina gan garīgās gan fiziskās spējas, samazina stresu. Ārstē nieru slimības, kuņģa čūlu, ir pretiekaisuma līdzeklis un samazina rūgšanas un pūšanas procesus organismā. Var lietot gan svaigu(visveselīgāk), gan kaltētu, gan vārītu vai sutinātu.

Protams, ka vairums no Jums nodomāja, nu kāda kuņģa čūla, man tas nav un kas tur vēl tik nav sarakstīts, bet pamēģiniet vismaz reizi 3 dienās apēst 50-100 gramus, un Jūs sajutīsiet starpību. Bieži valda viedoklis, ka ēst veselīgi ir dārgi. Nu ko spriediet paši: brokolis maksā vidēji 1,40Ls/ kg, bet selerijas sakne 0,60 Ls/kg  ( turklāt to var audzēt Latvijā, un lai cik tas nebūtu dīvaini, tās arī izaug.)  Viena sakne vidēji  sver 300gramu un tas  Jums maksās 20 santīmu.  Sadaliet to trijās daļās  un, apēd0t 100 gramus, Jūs iegūsiet vienu ēdienreizi , tika par 10 santīmiem. Turklāt seleriju var grauzt kā ābolu, nu ar brokoļiem, būtu nedaudz sarežģītāk.


Darbības

Information

3 responses

24 01 2010
Andrejs

Tiešām apbrīnoju! Drīz varēsi aiziet uz mežu pastaigāties uz kādu nedēļu un tikai ar nazi un sērkociņu kastīti izdzīvot, jo, kā izrādās, ēst var gandrīz visu un tas ir ļoti veselīgi!🙂 Un tagad bez ironijas – malacis!

P.S. vakar apēdu divus belašus, virsū uzdzēru pepsi-kolu, no bundžiņas. mmmmm…. :)))

27 01 2010
VJ

Ha-ha!! Pateicoties Armanda blogam es uzzināju, ko ārpus mājas ēd mans vīrs, kurš mājās tik labi spēj notēlot, ka baigi piekopj veselīgu dzīves veidu!! Ha-ha!!!

1 02 2010
target85kg

VJ katrā no mums mājo aktieris, pagriez to tā lai pelnītu, aizdzen viņu uz Boliwoodu

Komentēt

